Aparitie in ziarul Zorile

 Nu cred ca multi dintre voi stiu asta, insa eu fac parte dintr-o familie multiculturala, sunt pe jumatate lipoveanca si locuiesc intr-un sat de lipoveni, Ghindaresti, unde am crescut, unde am invatat si unde se afla atelierul Jovis. Sunt foarte mandra de aceasta mostenire culturala iar faptul ca activitatea noastra, adica povestea Jovis Homemade Beauty, a aparut in ultimul numar din revista Zorile, revista Comunitatii Rusilor Lipoveni din Romania, ma bucura peste masura.

Ghindaresti

Pentru cei care nu sunt familiarizati cu termenul de lipovean (sau mai precis rus-lipovean), am preluat cateva informatii de pe site-ul Comunitatii Rusilor Lipoveni din Romania.

  "Rusii lipoveni din Romania sunt credinciosi ortodocsi de rit vechi cunoscuti in intreaga lume sub denumirea de staroveri („de credinta veche”) sau staroobreadti („de rit vechi”). Schisma religioasa care a avut loc in Rusia in sec. al XVII-lea si prigoana ce s-a declansat asupra celor care se impotriveau reformei a determinat sute de mii de rusi staroveri sa-si paraseasca patria natala si sa migreze in diferite colturi ale lumii.
Numerosi staroveri s-au stabilit incepand cu secolul al XVIII-lea si pe teritoriile romanesti, fiind cunoscuti aici sub denumirea de lipoveni."

Eeh, v-as povesti eu mai multe despre asta, v-as arata poze, v-as descrie obiceiuri frumoase...dar poate cu alta ocazie, deoarece scopul acestei postari este cu totul altul:)

 

Asadar, aveti mai jos articolul care prezinta un mic interviu luat mie si mamei mele anul trecut pe vremea asta:)) Da, a trecut ceva timp de atunci dar ma bucur ca a fost totusi publicat (updatat, desigur).
Pentru a citi articolul, dati click pe imaginea de mai jos si apoi inca o data click, pentru zoom.


Sau puteti sa aruncati un ochi pe intreaga publicatie, accesand linkul de mai jos.
http://zorile.ro/arhivazorile/2011/7zorile2011.pdf

Sper sa va placa!

2 comentarii:

  1. Felicitari! Sincer ar trebui sa apari peste tot ca sa te cunoasca cat mai multa lume...si nu glumesc. Tocmai m-am intors din concediu si trebuie sa spun ca untul de aloe vera mi-a cam salvat pielea dupa o sesiune serioasa de ...ardere, iar ambrozia cu namol mi-a salvat fata de la nelipsitele cosulete care imi apareau in concediu. Ma repet mereu dar sapunurile tale sunt THE BEST EVER!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc tare mult, Diana:) Ma bucur ca ti-au fost de folos produsele:*

    RăspundețiȘtergere