...in Romania.
De ceva vreme tot caut cutii de carton pentru sapunurile noastre. Cererea creste, productia in consecinta, singurul lucru care ramane in urma fiind rabdarea noastra a a impacheta manual sute de sapunuri, de a taia, lipi fiecare hartiuta si a innoda fiecare fundita. Asa ca o cutie de carton pentru sapunuri este solutia perfecta pentru a mai castiga timp cu impachetatul.
La un search pe google de "ambalaje din carton" sau "cutii carton" apar o multime de firme dispuse sa te ajute cu serviciile lor..."comunicare excelenta cu clientul", zic ei, "promptitudine", "calitate", "adaptare dupa dorinta clientului" si alte chestii de genul asta care te fac sa te simti de-a dreptul norocos ca ai gasit tocmai site-ul lor.
Si uite-asa am trimis eu mail-uri cu cereri de oferte de pret la vreo 10-15 firme. Insa raspunsurile au intarziat sa vina...cele mai multe nu au mai venit deloc, iar cele care au ajuns totusi in inbox-ul meu au facut asta cu mai mult de 1 saptamana intarzierea de cand trimisesem eu mailurile, si sunau cam asa: "Va rugam sa ne contactati la nr de telefon X"
Pai bine nene, pentru ce ai site cu mail afisat daca tu nu te ocupi cum trebuie de potentialii clienti care te contacteaza pe mail? Ofertele de pret nu se pot trimite pe mail? Un raspuns nu poate sa soseasca mai devreme de o saptamana? Si cand in final sun, sunt pasata de la o persoana la alta, una ai responsabila de cererea mea decat alta, ca intr-un final sa ramana sa imi trimita tot pe mail oferta...oferta care nu a mai venit, btw.
Eu, personal, prefer comunicarea pe mail celei la telefon, pentru cateva motive simple. Atunci cand suni pe cineva, nu stii ce face omul ala, o fi in trafic, o fi prins in ceva, o fi grabit, o fi prea distras de cu totul alte probleme ca sa te poata asculta cu atentie...mi s-a intamplat chestia asta de nu stiu cate ori, asa ca prefer sa mi se raspunda pe indelete, pe mail, decat in graba la telefon. Eu de exemplu, evident ca nu stau 8 ore pe zi la birou sa ma ocup de Jovis, ca sa pot zice ca sunt disponibile de la 9 la 6, de exemplu. Intre 4 si 6 ore pe zi sunt la facultate, iar in rest rar se intampla sa stau degeaba, ba umblu prin oras cu diverse treburi...sau imi fac somnul de frumusete:)) (glumesc!). Iar ca mine banuiesc ca sunt multe persoane, motiv pentru care prefer sa trimit mailuri daca nu este vreo treaba urgenta...ma asez frumos la calculator cand am timpul si dispozitia necesara si scriu tot ce am de scris, raspund tuturor mailurilor primite pe indelete oferind toate explicatiile cerute, nu pe fuga, cu o mana pe telefon si cu cealalta facand management-ul unui volan si al unui schimbator de viteze. Da, evit sa vorbesc in trafic la telefon, nu pentru ca nu as putea, ci pentru ca nu vreau!
Si mai e si inca o chestie cu vorbitul asta la telefon (in scopuri de business, zic, ca de palavragit cu prietenele ma pricep:D), Limbajul specific fiecarui domeniu...de exemplu pentru chestia asta cu cutiile, cand omul incepe sa-mi vorbeasca de tipuri de cartoane, decupaje, stante, dimensiuni, sabloane, modele de cutii standard cu diverse denumiri asa cum vorbesc eu despre Jovis intr-o zi in care ma trezesc bine dispusa, ma cam pierd in atatia termeni de nisa si imi doresc in gand sa-l fi avut pe tovarasu' Google langa mine, sa mai dau un search la ce inseamna aia si cealalta, sa vad eu cu ochii mei ce incearca ala sa imi vanda, si apoi sa pot raspunde in cunostinta de cauza. Deci de-asta imi place mie sa vorbesc pe mail (telefonul e pentru chestii mai urgente, dupa parerea mea).
Desigur, situatia se schimba atunci cand ai pe cineva angajat special pentru a primi si a da telefoane. Iar eu nu am asa ceva:)
Revenind la comportamenul firmelor din Romania care au site online dar care nu se ocupa de raspunsul la mailuri, situatia sta cu totul altfel in strainatate. Toate firmele sraine cu care am interactionat pana acuma, incepeau fiecare mail cu mii de multumiri pentru ca i-am contactat si sfarseau cu urari e drag, de bine si de "va mai asteptam", raspunsul venea foarte prompt, clar, cu toate detaliile de care aveai nevoie. De ce nu se poate asa si aici si trebuie sa ma taraganez pentru o amarata de comanda vreme de 2 saptamani??!
Ei, nu zic ca eu le fac bine pe toate, dar ma straduiesc sa raspund la mailuri in fiecare zi, iar daca nu reusesc o zi, in urmatoarea recuperez cu siguranta. Si cand o sa-mi iau noul telefon pe care mi-l doresc, cu acces la internet, mail si toate cele, o sa fiu si mai prompta,promise...ca daca nu pot eu sa stau 8 ore pe zi pe internet sa fiu acolo pt oricine are nevoie de mine, trebuie sa iau internetul cu mine, nu?
Voi ce forma de comunicare preferati? Telefon, mail...scrisoare? Chiar, a trecut asa mult timp de cand n-am mai primit o scrisoare...
In rest, eu sunt bine, ocupata dar fericita:)
Mai am un examen duminica, dar inafara de asta sesiunea a trecut foarte bine, cu note mari, cunostinte si perspective noi. Iar dupa asta, saptamana viitoare, avem o saptamana de practica in care o sa facem mici excursii in fiecare zi prin zona, dupa care ne mutam cu practica o saptamana in Delta, sarim in barci, cizme de cauciuc, palarii de soare si miros de ape...abia astept! Sper sa-mi pot lua telefonul cel nou pana atunci, ca sa putem tine legatura:)
V-am pupat!
si eu prefer tot mailul ..e f usor sa cauti pe google in caz ca te pierzi in termeni, e usor sa urmaresti negru pe alb si sa nu stai stresata ca pierzi din amanunte.. eu imi pun ordine in ganduri mai bine in scris..
RăspundețiȘtergerecat despre faptul ca ei raspund abia dupa o saptamana, doua, eu am ajuns la concluzia ca in ro este criza doar pt oamenii de rand, pentru oamenii mai saraci, restul nu au nevoie de bani. as putea da multe exemple, dar prefer sa nu mi le mai amintesc.
mai bine incearca cu un furnizor de afara, poate nu se merita decat la comenzi f mari, dar clar discuti altfel.
Incearca Transit Star Packaging.
RăspundețiȘtergereSi eu am patit la fel, asa ca nu-ti fa griji. Drept urmare, nu cumpar aproape nimic din RO :D
RăspundețiȘtergereEu am inca un motiv pentru care prefer comunicare pe mail: am toate detaliile scrise.
RăspundețiȘtergereNu stiu cum sunt comenzile cand este vorba de cosmetice, dar cand e vorba de bijuterii sunt cliente care imi poveste pe pagini intregi ce isi doresc, iar eu memorie de elefant nu am. Ma gandesc ca si tu daca dai o explicatie la telefon este destul de probabil ca clienta sa o uite, nu mai bine statea scrisa pe mail?
Succes la ultimul examen si distractie faina in delta!
Mailul este, de departe, cea mai dezirabila varianta. Problema apare cand folosesti mai multe adrese dar se rezolva cu un un client de mail cum e Thunderbird.
RăspundețiȘtergereNici eu nu ii inteleg pe acei comercianti probabil ca se nu dau importanta prea mare online-ului si au site doar asa, sa fie si ei prezenti pe Internet.
In principiu ai dreptate ; abordarea ta este cea "politically correctA" .....insa trebuie nuantata: in CRIZA , patronii nu angajeaza un om full time sa raspunda la emailuri/telefoane; o face el...in timp ce alearga cu masina la fel ca noi.
RăspundețiȘtergereTocmai trec printr-o perioada in care am nevoie de furnizori pentru capsule gel in care sa ambalam zeolitul produs pana acum doar pudra(my oppinion: e o prostie, dar clientul are INTOTDEAUNA dreptate), iar MARIA SA CLIENTUL vrea capsule ....nu poate inghiti pulberea dizolvata in apa/suc/whiskey (glumeam), deci vrea capsule.
Mailuri in state, china, germanica, franta , etc (in Ro nu egzista furnizori).
Concluzia: Chinezii au raspuns primii DUPA 3 ZILE !! Nemtii dupa 5 zile , restul NEMA !!
La nemti am sunat pe 3 numere, si a intrat faxul peste tot.
Hitleristul mi-a raspuns astazi, i-am raspuns in 30 de minute, a citit mailul (confirmarea de citire a emailului a venit imediat) , insa nu a catadixit sa raspunda.
E vorba de o comanda mica ce-i drept (2300-2500E) , insa zice lumea ca e CRIZA si nu-s clienti.
Mie mi se pare altceva ....dar las concluziile pentru urmatoarea postare.
Dan P. --- zeolit.ro
Citesc mereu cuu zambetul pe buze postarile in care ne descrii frustarile. Scrii asa de fain:))
RăspundețiȘtergere@Dan P..putin 2500 euro? gizas...ma apuc eu sa iti produc niste capsule. Parol!