Prevenirea si tratarea racelilor

Cum in sezonul asta racelile de tot felul sunt in floare, m-am gandit ca nu ar fi rau sa vorbim despre metode de prevenire si tratare a racelilor...metode naturale, evident:)

Eu nu sunt deloc un fan al medicinei alopate si evit sa iau orice fel de medicamente, chiar si pe cele banale gen aspirina sau paracetamol, decat daca situatia nu o impune cu adevarat. Asa ca pentru raceli cu atat mai putin ma invrednicesc sa fac o vizita la farmacie. Am incredere ca organismul meu stie cum sa lupte cu virusii si celelalte microorganisme rautacioase asa ca eu incerc doar sa ii potentez fortele...adica sa imi cresc imunitatea, iar acest lucru se obtine prin alimentatie.

 Astfel, in sezonul rece:
-consum cantitati impresionante de citrice (stiti voi, vitamina C)...as putea manca intr-una clementine:D 
 -beau o gramada de ceai; deja mi-am facut o adevarata colectie de ceaiuri care mai de care mai aromate, mi-am cumparat ceainice sic, cescute...ce mai, am un adevarat ritual al ceaiului
 -consum in fiecare zi laptisor de matca sau propolis (sub forma de tinctura sau in miere - varianta mai yummy)
 -tin o cura de detoxifiere a organismului cu argila si tarate de psyllum...un organism fara toxine poate lupta mult mai bine cu virusii, nu? Bine, detoxifierea nu trebuie facuta musai in sezonul rece, la mine pur si simplu asa s-a intamplat.
 -usturoiul si condimentele picante oricum erau in topul preferintelor mele asa ca nu ma dezmint nici acum
 -in ultima vreme am inceput sa fac abuz de merisoare uscate; pe cat de bune pe atat de sanatoase intrucat contin foarte multi antioxidanti...orice fructe de padure sunt foarte bune in acest sens.
 -am avut grija sa-mi congelez niste catina proaspata cand era sezonul ei asa ca acum nu uit sa o adaug in smoothie-urile pe care mi le prepar ocazional
 -apa multa dintotdeauna am baut (nici nu pot sa plec de acasa fara o sticla de apa in geanta) dar acum i se adauga si ceaiurile de care va ziceam mai sus dar si mult supe si ciorbe

Facand toate aceste lucruri iarna asta am reusit performanta de a nu raci inca (o evolutie mare fata de anul trecut) si sper sa o tin in ritmul asta de acum incolo:) Daca totusi inevitabilul se intampla, reteta mea de a scapa de raceala in 2-3 zile include un ceai special cu muuuult ghimbir, muuulta lamaie si miere....adica un ceai foarte picant si acrisor care, baut cam minim 1 litru pe zi, scoate rapid raceala din tine. Pe cuvant!

Cel mai bine este sa ne luam vitaminele si mineralele necesare direct din alimente intrucat in suplimente acestea sunt de multe ori obtinute pe cale sintetica si nu au nici pe departe acelasi efect asupra organismului...unul dintre misterele biochimiei: desi substanta sintetica si cea naturala au aceeasi structura chimica, ele nu se pot compara ca efect. Sau o alta varianta ar fi comprimatele naturiste, obtinute direct din pulbere de plante.

Voi cum stati cu racelile? Ce metode de prevenire si remedii naturale functioneaza in cazul vostru?

Pe final, va recomand un articol excelent despre raceli, mecanismul natural de aparare al organismului pe care noi il inhibam cu atatea medicamente, remedii naturale. Repet, excelent articol, asa ca va rog sa aveti rabdarea sa il cititi. Aici gasiti articolul (click).


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu